Werkwoordwinkel

Wij geven je woorden die werken

  • schrijftraining
  • schrijftips & trucs
  • copywriting
  • content marketing
  • contact

Experimenteer met je webtekst

28 december 2014 door Gabriella van der Linden

 

movement-113227_1920

Als je een site laat bouwen waarin je zelf tekst kunt toevoegen, krijg je een site met een CMS. Die hoeft niet meteen online: je kunt de tijd nemen hem rustig te vullen en de resultaten te proeven voor anderen ze kunnen zien. De site kan op ‘niet publiceren’ gezet worden, of in de ontwikkelomgeving van de websitebouwer geplaatst worden. Wel online, maar met een iets andere url dan de definitieve.

Ga zodra je bij je site kunt experimenteren. Plan elke dag tijd in om alle mogelijkheden te leren kennen: het is echt simpel als je het eenmaal doorhebt. Op die manier kun je ook experimenteren met je tekst: hoe staat die kop in dat lettertype? Moet-ie korter, zodat hij maar over één regel gaat, of kies je voor een andere lettergrootte? Hoe staat dit met een witregel méér? Kies je voor tussenkopjes?

Neem de tijd en wees kritisch. Probeer verschillende versies als je twijfelt, slaap er een nachtje over en ga voor het beste resultaat – straks heb je er geen omkijken meer naar als het eenmaal goed staat!

Een andere manier om je tekst te ‘proberen’ is via een Word-tabel.

Categorie: schrijftips & trucs

Recente artikelen

  • Opschepper!
  • Over ons-onzin
  • What’s in it for me?
  • Wie schrijft jouw persbericht?
  • Visie, missie en de hele meuk
  • Verstoppertje spelen – je fantasieteam
  • Kort, vet en groot!
  • Heb jij al je perscontacten op een rijtje?
  • Ben je een IK of een WIJ?
  • Ook een site van neef Piet?
  • Structuur van je site
  • Specifiek rijmt op uniek
  • Je website is geen kaartenbak!
  • Webtaal is spreektaal
  • Ken jij de dubbele doelgroep van je persbericht?
  • Liever grammaticale klunzigheid!
  • Gooi jij geld weg?
  • De puntkomma: da’s géén dubbele punt!
  • Koppelverkoop van je persbericht?
  • Persbericht: gratis publiciteit?

Werkwoordwinkel helpt je aan woorden die werken

Met pakkende copywriting, slimme content marketing-abonnementen en de tips, trucs en training om het zelf te leren. Wil je jouw bedrijf ook zo onder de aandacht brengen? Kom eens praten.

Contactgegevens

Werkwoordwinkel
Zuiderparklaan 313
2574 GB Den Haag
Zuid-Holland, Nederland
06 43063388
KvK: 50831615
info@werkwoordwinkel.nl
werkwoordwinkel.nl

Copyright © 2023 · Werkwoordwinkel: voor woorden die werken