Je bedrijf is geen hobby, en je website moet iets opbrengen. Directe verkoop, langetermijnverkoop, klantrelaties onderhouden, naamsbekendheid… Een goede website is simpelweg te duur – in tijd en geld – om alleen maar als visitekaartje te gelden. En er zijn verbazingwekkend veel visitekaartjes-websites… Neef Piet kan er zo eentje in elkaar knutselen voor je. Dat doet hij al jaren voor de sportclub. En tante José is leuk met taal, dus die mag schrijven. Je Googlet wat leuke foto’s bij elkaar en klaar ben je! Toch?
Ik vind het ontzettend raar dat veel bedrijven zich bij een nieuwe website concentreren op de vormgeving – en alleen de succesvolle bedrijven de opbrengst van een website op nummer een van het eisenlijstje hebben staan. En hoewel ik snap dat je als starter blij bent met neef Piet, is het me een totaal raadsel waarom je niet je eerste zuurverdiende geld in een échte website steekt… eentje die zijn geld gaat opbrengen en vervolgens nog meer geld voor je gaat maken. Daar draait het immers om?