Werkwoordwinkel

Wij geven je woorden die werken

  • schrijftraining
  • schrijftips & trucs
  • copywriting
  • content marketing
  • contact

Heb jij al je perscontacten op een rijtje?

30 juni 2015 door Gabriella van der Linden

6Een goede perscontactenlijst is onbetaalbaar… en je maakt hem door gewoon ergens te beginnen, en hem door de jaren heen op te bouwen.

Bestudeer de colofons van de kranten, magazins en websites waarin je wilt publiceren, noteer contactgegevens (e-mail én telefoon) en maak een helder overzicht. Controleer het bij elk persbericht dat je stuurt nog even extra, en werk het bij.

Wanneer je persoonlijk contact legt met een redactielid, journalist of fotograaf, noteer je dat ALTIJD in je overzicht – en het liefst zo gedetailleerd mogelijk. Misschien heb je die gegevens pas over twee jaar weer nodig, en dan pieker je je suf… ‘Ik heb iemand van die krant gesproken toen op dat feestje… hoe héét-ie ook alweer?’

Wissel je informatie uit met collega-ondernemers. Bel een redactielid eens op na plaatsing, om ze te bedanken, meteen een praatje te maken en het contact te versterken.

Een heel andere manier om perscontacten te verzamelen is gelegenheden te bezoeken waar je pers verwacht, met als enige doel contactleggen: speel detective en ga netwerken… goed voor je persberichten in de toekomst!

Categorie: schrijftips & trucs

Recente artikelen

  • Opschepper!
  • Over ons-onzin
  • What’s in it for me?
  • Wie schrijft jouw persbericht?
  • Visie, missie en de hele meuk
  • Verstoppertje spelen – je fantasieteam
  • Kort, vet en groot!
  • Heb jij al je perscontacten op een rijtje?
  • Ben je een IK of een WIJ?
  • Ook een site van neef Piet?
  • Structuur van je site
  • Specifiek rijmt op uniek
  • Je website is geen kaartenbak!
  • Webtaal is spreektaal
  • Ken jij de dubbele doelgroep van je persbericht?
  • Liever grammaticale klunzigheid!
  • Gooi jij geld weg?
  • De puntkomma: da’s géén dubbele punt!
  • Koppelverkoop van je persbericht?
  • Persbericht: gratis publiciteit?

Werkwoordwinkel helpt je aan woorden die werken

Met pakkende copywriting, slimme content marketing-abonnementen en de tips, trucs en training om het zelf te leren. Wil je jouw bedrijf ook zo onder de aandacht brengen? Kom eens praten.

Contactgegevens

Werkwoordwinkel
Zuiderparklaan 313
2574 GB Den Haag
Zuid-Holland, Nederland
06 43063388
KvK: 50831615
info@werkwoordwinkel.nl
werkwoordwinkel.nl

Copyright © 2023 · Werkwoordwinkel: voor woorden die werken