Werkwoordwinkel

Wij geven je woorden die werken

  • schrijftraining
  • schrijftips & trucs
  • copywriting
  • content marketing
  • contact

Ook een site van neef Piet?

14 juni 2015 door Gabriella van der Linden

Neef Piet

Teveel neef-Piet-sites zijn gemaakt op die ene manier die neef Piet beheerst… sinds de jaren negentig. Oubollig dus, maar vooral: technisch achterhaald. Slecht vindbaar via zoekmachines. Gebruiksonvriendelijk. Opvallend door knulligheid voor de gemiddelde bezoeker. Maar… het IS jouw eerste eigen site, het teken dat je nu echt ‘in business’ bent. Het is je kindje, en daarom vind je al snel alles mooi.

Oplossing? Vraag neef Piet een WordPress-site voor je te installeren. Dat kan-ie best leren… en waarschijnlijk kun je het zelf ook. Gratis tot goedkoop, goed vindbaar en gebruikvriendelijk. En met even zoeken heb je een mooi strakke vormgeving. Zoek vervolgens foto’s die niet alleen mooi passen, maar ook opvallen – omdat het niet de standaardfoto’s zijn die iedereen gebruikt. Ook gratis, kost alleen wat meer tijd. En als je er wel voor moet betalen dan praat je over een paar euro: big deal.

En verdiep je in goede tekst. Lees m’n hele site door, en leer ervan. Kijk wat klanten triggert en pas het toe. Laat tante José de taalfouten eruit halen, maar niet de sfeer bepalen… tenzij ze tot je doelgroep hoort. Heb je geen webtekstknobbel, beperk je dan tot zo min mogelijk woorden: zorg alleen dat die woorden wervend zijn. Teveel tekst schrikt hoe-dan-ook af.

Categorie: schrijftips & trucs

Recente artikelen

  • Opschepper!
  • Over ons-onzin
  • What’s in it for me?
  • Wie schrijft jouw persbericht?
  • Visie, missie en de hele meuk
  • Verstoppertje spelen – je fantasieteam
  • Kort, vet en groot!
  • Heb jij al je perscontacten op een rijtje?
  • Ben je een IK of een WIJ?
  • Ook een site van neef Piet?
  • Structuur van je site
  • Specifiek rijmt op uniek
  • Je website is geen kaartenbak!
  • Webtaal is spreektaal
  • Ken jij de dubbele doelgroep van je persbericht?
  • Liever grammaticale klunzigheid!
  • Gooi jij geld weg?
  • De puntkomma: da’s géén dubbele punt!
  • Koppelverkoop van je persbericht?
  • Persbericht: gratis publiciteit?

Werkwoordwinkel helpt je aan woorden die werken

Met pakkende copywriting, slimme content marketing-abonnementen en de tips, trucs en training om het zelf te leren. Wil je jouw bedrijf ook zo onder de aandacht brengen? Kom eens praten.

Contactgegevens

Werkwoordwinkel
Zuiderparklaan 313
2574 GB Den Haag
Zuid-Holland, Nederland
06 43063388
KvK: 50831615
info@werkwoordwinkel.nl
werkwoordwinkel.nl

Copyright © 2023 · Werkwoordwinkel: voor woorden die werken