Je website is geen encyclopedie. En ook niet het middel om je salesgesprekken zo kort mogelijk te kunnen houden. Het idee dat je bepaalde informatie niet meer hoeft te geven omdat het op je website staat, slaat nergens op in de praktijk. De meeste bezoekers houden simpelweg niet van weblezen, en beperken dat tot een minimum. Bij klachten schiet je dus ook niks op met je ‘het staat toch op de site?’. Je klant is boos, krijgt-ie nou ook nog de schuld?
Noem alles wat belangrijk is mondeling, in het verkoopgesprek of tijdens de eerste afspraak: eigenschappen, voorwaarden en afspraken. Desnoods geef je ze in een papieren versie als je het echt niet anders durft, al mis je daarmee wel een mooie kans op helder klantcontact. Hoe dan ook: denk NOOIT dat je ervan af bent door ze in je webtekst te vermelden.
Natuurlijk MOGEN ze wel op je site. Maar op je Homepagina vormen ze géén wervende, maar saaie tekst. Wie wél van lezen houdt én meer WIL weten, klikt wel door naar een onderliggende pagina – dus daar hoort dat soort shit. Hoe belangrijk het ook voor jou is: in de fase van het etalagekijken hoort het niet thuis. En meer dan een verleidende etalage is je Homepagina niet.