Werkwoordwinkel

Wij geven je woorden die werken

  • schrijftraining
  • schrijftips & trucs
  • copywriting
  • content marketing
  • contact

JIJ of IK?

28 december 2014 door Gabriella van der Linden

jij ik

Net als bij het verschil tussen eigenschappen (van jou of je product) en voordelen (voor je lezer), werkt jouw keuze voor een JIJ- of IK-tekst door op het emotionele niveau.

Spreek je lezer aan. Maak een JIJ-tekst. Desnoods een U-tekst. Maar nooit een IK-tekst of een WIJ-tekst: het gaat niet om jou. Wie meer over jou wil weten is al in een verder stadium – en jouw tekst moet hem eerst dáár brengen. Dan pas kun je gaan ratelen over hoe goed je bent, als je dat per se wilt. Ook hier geldt: de écht geïnteresseerde heeft best een extra klik over voor die informatie. Zet het dus op een onderpagina.

Nog beter is gewoon al die geweldige eigenschappen van je ombouwen tot voordelen. Dat helpt je meteen om je beter in je lezer te verplaatsen. Je biedt iets, maar waarom? Wat bereikt je lezer ermee?

Dat is waarnaar hij op zoek was. En dat verwoorden levert je lezer een gevoel van herkenning op.

Categorie: schrijftips & trucs

Recente artikelen

  • Opschepper!
  • Over ons-onzin
  • What’s in it for me?
  • Wie schrijft jouw persbericht?
  • Visie, missie en de hele meuk
  • Verstoppertje spelen – je fantasieteam
  • Kort, vet en groot!
  • Heb jij al je perscontacten op een rijtje?
  • Ben je een IK of een WIJ?
  • Ook een site van neef Piet?
  • Structuur van je site
  • Specifiek rijmt op uniek
  • Je website is geen kaartenbak!
  • Webtaal is spreektaal
  • Ken jij de dubbele doelgroep van je persbericht?
  • Liever grammaticale klunzigheid!
  • Gooi jij geld weg?
  • De puntkomma: da’s géén dubbele punt!
  • Koppelverkoop van je persbericht?
  • Persbericht: gratis publiciteit?

Werkwoordwinkel helpt je aan woorden die werken

Met pakkende copywriting, slimme content marketing-abonnementen en de tips, trucs en training om het zelf te leren. Wil je jouw bedrijf ook zo onder de aandacht brengen? Kom eens praten.

Contactgegevens

Werkwoordwinkel
Zuiderparklaan 313
2574 GB Den Haag
Zuid-Holland, Nederland
06 43063388
KvK: 50831615
info@werkwoordwinkel.nl
werkwoordwinkel.nl

Copyright © 2023 · Werkwoordwinkel: voor woorden die werken