Werkwoordwinkel

Wij geven je woorden die werken

  • schrijftraining
  • schrijftips & trucs
  • copywriting
  • content marketing
  • contact

Ken jij de dubbele doelgroep van je persbericht?

15 april 2015 door Gabriella van der Linden

dubbele doelgroep persberichtJe schrijft je persbericht natuurlijk met je lezer voor ogen. Althans: dat raad ik je aan. Laat je verkoopgedachte los en probeer je in je lezer te verplaatsen.

Zo heb je veel meer kans dat je nieuws ook daadwerkelijk gelezen wordt. Maar eigenlijk vormen je aanstaande klanten onder de lezers je tweede doelgroep. Voor het zover is, krijg je nog met je eerste doelgroep te maken: de redactie van de krant waaraan jij je persbericht stuurt.

Als je die ene redacteur die jouw mailtje opent niet ráákt met je tekst, zal je hele bericht niet geplaatst worden… en kom je niet eens aan je echte lezers toe.

Een belangrijke manier van communicatie met de redactie is natuurlijk via je begeleidende mailtje. Besteed daar aandacht aan, en geef het een persoonlijk tintje zonder de zakelijkheid te verliezen. Denk ook aan de juiste vorm van je persbericht.

En het belangrijkste: zorg dat jouw persbericht ook geschikt is voor ‘redacteuren met haast’. Check de krant waarin je wilt publiceren, en blijf met jouw stijl zo dicht mogelijk bij de stijl van die krant. Schrijf alsof de redacteur zelf aan het woord is… zo vergroot je de kans dat jouw persbericht geplaatst wordt omdat men het verder niet meer hoeft te bewerken!

Categorie: schrijftips & trucs

Recente artikelen

  • Opschepper!
  • Over ons-onzin
  • What’s in it for me?
  • Wie schrijft jouw persbericht?
  • Visie, missie en de hele meuk
  • Verstoppertje spelen – je fantasieteam
  • Kort, vet en groot!
  • Heb jij al je perscontacten op een rijtje?
  • Ben je een IK of een WIJ?
  • Ook een site van neef Piet?
  • Structuur van je site
  • Specifiek rijmt op uniek
  • Je website is geen kaartenbak!
  • Webtaal is spreektaal
  • Ken jij de dubbele doelgroep van je persbericht?
  • Liever grammaticale klunzigheid!
  • Gooi jij geld weg?
  • De puntkomma: da’s géén dubbele punt!
  • Koppelverkoop van je persbericht?
  • Persbericht: gratis publiciteit?

Werkwoordwinkel helpt je aan woorden die werken

Met pakkende copywriting, slimme content marketing-abonnementen en de tips, trucs en training om het zelf te leren. Wil je jouw bedrijf ook zo onder de aandacht brengen? Kom eens praten.

Contactgegevens

Werkwoordwinkel
Zuiderparklaan 313
2574 GB Den Haag
Zuid-Holland, Nederland
06 43063388
KvK: 50831615
info@werkwoordwinkel.nl
werkwoordwinkel.nl

Copyright © 2023 · Werkwoordwinkel: voor woorden die werken