Werkwoordwinkel

Wij geven je woorden die werken

  • schrijftraining
  • schrijftips & trucs
  • copywriting
  • content marketing
  • contact

Koppelverkoop van je persbericht?

8 februari 2015 door Gabriella van der Linden

pakkend persberichtHet gebeurt nogal eens dat je persbericht alleen geplaatst kan worden wanneer je óók advertentieruimte in dezelfde krant koopt. Koppelverkoop dus… en dat kan een betrekkelijk goedkope manier zijn om je nieuws onder de aandacht te brengen. Houd wel goed in de gaten dat er wordt gecommuniceerd tussen advertentie-afdeling en redactie… en houd beide afdelingen te vriend. Zo kun je vaak invloed uitoefenen op de plaats van je artikel, of de datum van plaatsing.

Iets om over na te denken: elke redactie is op zoek naar interessant nieuws. Bied jij dat, dan zal men het graag plaatsen en je niet lastig vallen met een verplichte advertentie. In veel gevallen betekent zo’n koppelverkoop-aanbod dus dat je persbericht niet echt boeiend genoeg is.

Lees je tekst dus nog eens over, en probeer je in beide doelgroepen te verplaatsen: de lezer én de redacteur. Kan het beter, scherper, boeiender? Is je aanbod echt de moeite waard? Herschreven maakt je bericht misschien bij een andere krant een betere kans!

Categorie: schrijftips & trucs

Recente artikelen

  • Opschepper!
  • Over ons-onzin
  • What’s in it for me?
  • Wie schrijft jouw persbericht?
  • Visie, missie en de hele meuk
  • Verstoppertje spelen – je fantasieteam
  • Kort, vet en groot!
  • Heb jij al je perscontacten op een rijtje?
  • Ben je een IK of een WIJ?
  • Ook een site van neef Piet?
  • Structuur van je site
  • Specifiek rijmt op uniek
  • Je website is geen kaartenbak!
  • Webtaal is spreektaal
  • Ken jij de dubbele doelgroep van je persbericht?
  • Liever grammaticale klunzigheid!
  • Gooi jij geld weg?
  • De puntkomma: da’s géén dubbele punt!
  • Koppelverkoop van je persbericht?
  • Persbericht: gratis publiciteit?

Werkwoordwinkel helpt je aan woorden die werken

Met pakkende copywriting, slimme content marketing-abonnementen en de tips, trucs en training om het zelf te leren. Wil je jouw bedrijf ook zo onder de aandacht brengen? Kom eens praten.

Contactgegevens

Werkwoordwinkel
Zuiderparklaan 313
2574 GB Den Haag
Zuid-Holland, Nederland
06 43063388
KvK: 50831615
info@werkwoordwinkel.nl
werkwoordwinkel.nl

Copyright © 2023 · Werkwoordwinkel: voor woorden die werken