Werkwoordwinkel

Wij geven je woorden die werken

  • schrijftraining
  • schrijftips & trucs
  • copywriting
  • content marketing
  • contact

Kort, vet en groot!

20 juli 2015 door Gabriella van der Linden

kort vet groot

Je hebt een websitebezoeker! En je hebt een paar seconden voor hij verdwijnt…

Die bezoeker is vooral een zoeker: hij zoekt antwoord op een vraag, hulp bij een probleem. Hij had veel keus, want je barst van de concurrenten. Met goede SEO (bijvoorbeeld door zoekwoorden), heb je hem tot een lander gemaakt: hij koos jouw pagina, die stond lekker hoog in Google. Wat zonde van al die SEO-moeite (en budget!) als hij dan meteen weer weg is…

Vergis je niet: die lander is nog steeds een zoeker, alleen zoekt hij nu binnen jouw website. Het is nog lang geen klant: hij staat alleen voor je etalage. Het is nu zaak dat-ie je winkel binnenstapt… dat je een lezer van hem maakt.

Pak hem dus meteen in, trek de aandacht. Schrijf één zin: de kop. Kort en krachtig geformuleerd, vet en groot gezet. Laat het desnoods de enige zin op de hele pagina zijn – maar gebruik dan wel alle ruimte die je eigenlijk voor een lap tekst had gereserveerd. Heel Grote Letters dus. Zo komt die zin binnen – en dwingt je bezoeker even tot nadenken. Schiet je raak met die zin, dan leest hij verder. En dat is eigenlijk de enige functie van die zin.

Bedenk dat IETS de aandacht moet trekken in die etalage. Als het je tekst niet is, dan dwaalt de aandacht snel af naar vormgeving, indeling, foto’s… Terwijl jij juist iets belangrijks te vertellen hebt. Zorg dat het gelezen wordt.

Categorie: schrijftips & trucs

Recente artikelen

  • Opschepper!
  • Over ons-onzin
  • What’s in it for me?
  • Wie schrijft jouw persbericht?
  • Visie, missie en de hele meuk
  • Verstoppertje spelen – je fantasieteam
  • Kort, vet en groot!
  • Heb jij al je perscontacten op een rijtje?
  • Ben je een IK of een WIJ?
  • Ook een site van neef Piet?
  • Structuur van je site
  • Specifiek rijmt op uniek
  • Je website is geen kaartenbak!
  • Webtaal is spreektaal
  • Ken jij de dubbele doelgroep van je persbericht?
  • Liever grammaticale klunzigheid!
  • Gooi jij geld weg?
  • De puntkomma: da’s géén dubbele punt!
  • Koppelverkoop van je persbericht?
  • Persbericht: gratis publiciteit?

Werkwoordwinkel helpt je aan woorden die werken

Met pakkende copywriting, slimme content marketing-abonnementen en de tips, trucs en training om het zelf te leren. Wil je jouw bedrijf ook zo onder de aandacht brengen? Kom eens praten.

Contactgegevens

Werkwoordwinkel
Zuiderparklaan 313
2574 GB Den Haag
Zuid-Holland, Nederland
06 43063388
KvK: 50831615
info@werkwoordwinkel.nl
werkwoordwinkel.nl

Copyright © 2023 · Werkwoordwinkel: voor woorden die werken