Wat doe je met je ‘over ons’-pagina? Dat hangt ervan af of je jouw bedrijf presenteert als een IK of als een WIJ. Consequent zijn is het belangrijkste: in al je communicatie. De meest gemaakte fout die ik tegenkom daarin is een ‘over ons’ bij een IK-bedrijf. Dat hoort dan toch een ‘over mij’ te zijn?
Andersom: op een échte Over Ons (van een WIJ-bedrijf dus) horen geen teksten als ‘Ik heb mijn opleiding voltooid aan…’.
Sla gewoon de hele pagina over als je er nog niet uit bent: geen ramp. Check de grote bedrijven maar, die het vaak rustig zonder doen. Dat betekent niet dat zo’n pagina onbelangrijk is… Over het algemeen wordt-ie goed gelezen, zeker als je iets biedt waarbij je persoonlijkheid telt voor je aanstaande klant. En je kunt op zo’n pagina heel wat belangrijke informatie goed verwerken, op een subtiele manier. Maar… alleen als het in lijn blijft met de rest van je communicatie: blijf consequent.
Wil je als eenpitter per se toch een Over Ons, schrijf daar dan een algemener stukje over ‘jullie’ visie. Maak anders simpelweg een Over Mij-pagina, en gebruik op de rest van je site IK.
PS: Over Ons en Over Mij… die namen zijn niet verplicht. En als titel van het tabblad in je Menu hebben ze ook al geen SEO-waarde. Wat houdt je tegen iets anders te verzinnen? ‘Team Jansen’… ‘De mensen achter De Groot Beheer’… (allebei beter voor je SEO), of ‘WIE?’… ‘WIJ’… ‘Ik’ (allebei opvallender). Laat je creativiteit gaan, maar hou het duidelijk voor de lezer – die moet weten wat hij gaat zien. Tenzij je juist voor mysterie kiest!