Werkwoordwinkel

Wij geven je woorden die werken

  • schrijftraining
  • schrijftips & trucs
  • copywriting
  • content marketing
  • contact

Over ons-onzin

19 augustus 2015 door Gabriella van der Linden

 

manga personagesWat doe je met je ‘over ons’-pagina? Dat hangt ervan af of je jouw bedrijf presenteert als een IK of als een WIJ. Consequent zijn is het belangrijkste: in al je communicatie. De meest gemaakte fout die ik tegenkom daarin is een ‘over ons’ bij een IK-bedrijf. Dat hoort dan toch een ‘over mij’ te zijn?

Andersom: op een échte Over Ons (van een WIJ-bedrijf dus) horen geen teksten als ‘Ik heb mijn opleiding voltooid aan…’.

Sla gewoon de hele pagina over als je er nog niet uit bent: geen ramp. Check de grote bedrijven maar, die het vaak rustig zonder doen. Dat betekent niet dat zo’n pagina onbelangrijk is… Over het algemeen wordt-ie goed gelezen, zeker als je iets biedt waarbij je persoonlijkheid telt voor je aanstaande klant. En je kunt op zo’n pagina heel wat belangrijke informatie goed verwerken, op een subtiele manier. Maar… alleen als het in lijn blijft met de rest van je communicatie: blijf consequent.

Wil je als eenpitter per se toch een Over Ons, schrijf daar dan een algemener stukje over ‘jullie’ visie. Maak anders simpelweg een Over Mij-pagina, en gebruik op de rest van je site IK.

PS: Over Ons en Over Mij… die namen zijn niet verplicht. En als titel van het tabblad in je Menu hebben ze ook al geen SEO-waarde. Wat houdt je tegen iets anders te verzinnen? ‘Team Jansen’… ‘De mensen achter De Groot Beheer’… (allebei beter voor je SEO), of ‘WIE?’… ‘WIJ’… ‘Ik’ (allebei opvallender). Laat je creativiteit gaan, maar hou het duidelijk voor de lezer – die moet weten wat hij gaat zien. Tenzij je juist voor mysterie kiest!

Categorie: schrijftips & trucs

Recente artikelen

  • Opschepper!
  • Over ons-onzin
  • What’s in it for me?
  • Wie schrijft jouw persbericht?
  • Visie, missie en de hele meuk
  • Verstoppertje spelen – je fantasieteam
  • Kort, vet en groot!
  • Heb jij al je perscontacten op een rijtje?
  • Ben je een IK of een WIJ?
  • Ook een site van neef Piet?
  • Structuur van je site
  • Specifiek rijmt op uniek
  • Je website is geen kaartenbak!
  • Webtaal is spreektaal
  • Ken jij de dubbele doelgroep van je persbericht?
  • Liever grammaticale klunzigheid!
  • Gooi jij geld weg?
  • De puntkomma: da’s géén dubbele punt!
  • Koppelverkoop van je persbericht?
  • Persbericht: gratis publiciteit?

Werkwoordwinkel helpt je aan woorden die werken

Met pakkende copywriting, slimme content marketing-abonnementen en de tips, trucs en training om het zelf te leren. Wil je jouw bedrijf ook zo onder de aandacht brengen? Kom eens praten.

Contactgegevens

Werkwoordwinkel
Zuiderparklaan 313
2574 GB Den Haag
Zuid-Holland, Nederland
06 43063388
KvK: 50831615
info@werkwoordwinkel.nl
werkwoordwinkel.nl

Copyright © 2023 · Werkwoordwinkel: voor woorden die werken