Werkwoordwinkel

Wij geven je woorden die werken

  • schrijftraining
  • schrijftips & trucs
  • copywriting
  • content marketing
  • contact

Specifiek rijmt op uniek

28 mei 2015 door Gabriella van der Linden

meisje laser

Hoe specifieker je bent, hoe beter. Dat geldt voor je webtekst, en voor alle voorstadia en bestanddelen: je doelgroep, je visie en missie, je diensten en producten, je zoekvraag tijdens een netwerkborrel…

Specifiek is beperkend. Je biedt slechts enkele producten, aan een kleine groep mensen. Maar… die groep mensen is wél groot genoeg om de klantenkring te vormen voor jou, en meerdere van je concurrenten erbij. Groot zat dus. En die ‘slechts enkele producten’… dat maakt het kiezen voor de klant alleen maar makkelijker. Het voelt voor hem alsof jij alleen maar voor de beste oplossing kiest, en je vakmanschap hebt ingezet om precies dat te bieden waar de klant echt mee geholpen is.

Zonder het woord uniek te noemen, zet je jezelf als zodanig neer. Je bent blijkbaar de specialist. En grappig genoeg zijn weblezers in dat opzicht vertrouwend (je mag het ook naïef noemen): wie zo’n kleine, specifieke klantenkring bedient met zo’n specifiek product, kan er blijkbaar van leven. Heeft dus blijkbaar klanten genoeg die daarvoor gaan… dus waarom ik als lezer niet? In elk geval even kijken… dit prikkelt mijn nieuwsgierigheid. En ik wil hoe-dan-ook natuurlijk liever een specialist dan een allrounder!

Categorie: schrijftips & trucs

Recente artikelen

  • Opschepper!
  • Over ons-onzin
  • What’s in it for me?
  • Wie schrijft jouw persbericht?
  • Visie, missie en de hele meuk
  • Verstoppertje spelen – je fantasieteam
  • Kort, vet en groot!
  • Heb jij al je perscontacten op een rijtje?
  • Ben je een IK of een WIJ?
  • Ook een site van neef Piet?
  • Structuur van je site
  • Specifiek rijmt op uniek
  • Je website is geen kaartenbak!
  • Webtaal is spreektaal
  • Ken jij de dubbele doelgroep van je persbericht?
  • Liever grammaticale klunzigheid!
  • Gooi jij geld weg?
  • De puntkomma: da’s géén dubbele punt!
  • Koppelverkoop van je persbericht?
  • Persbericht: gratis publiciteit?

Werkwoordwinkel helpt je aan woorden die werken

Met pakkende copywriting, slimme content marketing-abonnementen en de tips, trucs en training om het zelf te leren. Wil je jouw bedrijf ook zo onder de aandacht brengen? Kom eens praten.

Contactgegevens

Werkwoordwinkel
Zuiderparklaan 313
2574 GB Den Haag
Zuid-Holland, Nederland
06 43063388
KvK: 50831615
info@werkwoordwinkel.nl
werkwoordwinkel.nl

Copyright © 2023 · Werkwoordwinkel: voor woorden die werken