Werkwoordwinkel

Wij geven je woorden die werken

  • schrijftraining
  • schrijftips & trucs
  • copywriting
  • content marketing
  • contact

Visie, missie en de hele meuk

29 juli 2015 door Gabriella van der Linden

ogen alle kanten op

Er is weinig saaiers dan webpagina’s met de visie en de missie van het bedrijf. Installeer Google Analystics, en bekijk hoe weinig bezoekers die pagina bekijken. Bekijk ook of ze daarna wegklikken uit je site, of geïntrigeerd de rest bekijken of zelfs (jippie!) het contactformulier invullen… Juist. Meestal gebeurt het laatste niet.

En dat verbaast me niet.

Je visie is er voor JOU. Je missie ook. Voor je lezer, je aanstaande klant zijn ze heel erg belangrijk, maar dan moeten ze wel superaansprekend zijn. En superkort, zodat ze zonder oefenen te onthouden zijn… en door te vertellen. Geen weblezer worstelt eeen A4-tje aan visie/missie-vaagheden door: het interesseert hem niet.

De meeste visies en missies zijn een poging om je eigen innerlijke beweegredenen zo volledig mogelijk te omschrijven. En daarmee worden ze vrijwel onleesbaar voor de buitenstaander.

Weglaten dan maar? Bekijk op YouTube eens wat inspirerende taal van Simon Sinek, en je ziet dat jouw WHY voor je klant wel degelijk heel erg belangrijk is. Er zit niets anders op dan leren jouw visie en missie heel erg compact te leren formuleren. Breng het tot de essentie terug, en je hebt er de komende jaren heel veel plezier van:

  • het vormt de basis van je uitstraling en communicatie
  • het vormt een heel belangrijk zinnetje in mondeling netwerken

Kom tot de kern. In hooguit drie zinnen. De rest is alleen maar voorstadium om daar te komen. Lukt je dat niet? Stel die webpagina met je visie en missie dan nog even uit, en ga oefenen.

Categorie: schrijftips & trucs

Recente artikelen

  • Opschepper!
  • Over ons-onzin
  • What’s in it for me?
  • Wie schrijft jouw persbericht?
  • Visie, missie en de hele meuk
  • Verstoppertje spelen – je fantasieteam
  • Kort, vet en groot!
  • Heb jij al je perscontacten op een rijtje?
  • Ben je een IK of een WIJ?
  • Ook een site van neef Piet?
  • Structuur van je site
  • Specifiek rijmt op uniek
  • Je website is geen kaartenbak!
  • Webtaal is spreektaal
  • Ken jij de dubbele doelgroep van je persbericht?
  • Liever grammaticale klunzigheid!
  • Gooi jij geld weg?
  • De puntkomma: da’s géén dubbele punt!
  • Koppelverkoop van je persbericht?
  • Persbericht: gratis publiciteit?

Werkwoordwinkel helpt je aan woorden die werken

Met pakkende copywriting, slimme content marketing-abonnementen en de tips, trucs en training om het zelf te leren. Wil je jouw bedrijf ook zo onder de aandacht brengen? Kom eens praten.

Contactgegevens

Werkwoordwinkel
Zuiderparklaan 313
2574 GB Den Haag
Zuid-Holland, Nederland
06 43063388
KvK: 50831615
info@werkwoordwinkel.nl
werkwoordwinkel.nl

Copyright © 2023 · Werkwoordwinkel: voor woorden die werken