Werkwoordwinkel

Wij geven je woorden die werken

  • schrijftraining
  • schrijftips & trucs
  • copywriting
  • content marketing
  • contact

Waar is je doelgroepbril?

28 december 2014 door Gabriella van der Linden

babybril

Daar begint het mee: verplaats je in je eigen doelgroep, als een acteur die zich inleeft in een rol. Wie is jouw gemiddelde aanstaande klant? Man of vrouw, leeftijd, beroep? Hoe ziet ze eruit, hoe denkt ze, wat heeft ze nodig? Wie is er straks heel blij met je product – en van welke dingen houdt ze óók? Hoe specifieker, hoe beter. Als je denkt dat jouw doelgroep gigagroot is (geen handige gedachte trouwens): bedenk wat jouw aanstaande klanten verbindt met elkaar. Wat hebben ze gemeen?

Da’s de basis voor je tekst. Op die manier schrijf je gericht, en maak je een persoonlijke verbinding met je lezer. Je zult er een paar lezers door verliezen, en dat is stukken beter dan dat je hele doelgroep zich rot verveelt door de vage algemeenheid van je tekst.

Categorie: schrijftips & trucs

Recente artikelen

  • Opschepper!
  • Over ons-onzin
  • What’s in it for me?
  • Wie schrijft jouw persbericht?
  • Visie, missie en de hele meuk
  • Verstoppertje spelen – je fantasieteam
  • Kort, vet en groot!
  • Heb jij al je perscontacten op een rijtje?
  • Ben je een IK of een WIJ?
  • Ook een site van neef Piet?
  • Structuur van je site
  • Specifiek rijmt op uniek
  • Je website is geen kaartenbak!
  • Webtaal is spreektaal
  • Ken jij de dubbele doelgroep van je persbericht?
  • Liever grammaticale klunzigheid!
  • Gooi jij geld weg?
  • De puntkomma: da’s géén dubbele punt!
  • Koppelverkoop van je persbericht?
  • Persbericht: gratis publiciteit?

Werkwoordwinkel helpt je aan woorden die werken

Met pakkende copywriting, slimme content marketing-abonnementen en de tips, trucs en training om het zelf te leren. Wil je jouw bedrijf ook zo onder de aandacht brengen? Kom eens praten.

Contactgegevens

Werkwoordwinkel
Zuiderparklaan 313
2574 GB Den Haag
Zuid-Holland, Nederland
06 43063388
KvK: 50831615
info@werkwoordwinkel.nl
werkwoordwinkel.nl

Copyright © 2023 · Werkwoordwinkel: voor woorden die werken