Werkwoordwinkel

Wij geven je woorden die werken

  • schrijftraining
  • schrijftips & trucs
  • copywriting
  • content marketing
  • contact

Waarom doe je wat je doet?

28 december 2014 door Gabriella van der Linden

geen idee

Jouw Waarom is een belangrijk fundament voor een geslaagde websitetekst. Waarom doe je wat je doet? En waarom doe je dat op die manier? Bij alle webteksten die ik schrijf, zijn die vragen het belangrijkst in het intakegesprek. En zonder de antwoorden erop, kun je best wel een website volschrijven… maar dat wordt dan een site zoals alle andere… vol vaagtaal. Zo’n site levert nauwelijks iets op, omdat je de kans mist je te onderscheiden van je concurrenten. Daarom graven we vandaag ook hier even dieper…

Waarom doe je wat je doet?

En waarom doe je dat op die manier?

Beantwoord die vragen met je klant in gedachten. Verboden antwoorden: ‘om mijn eigen baan te creëren’, ‘om geld te verdienen’ en ‘omdat ik ontslagen ben’. Dat zal je klant een rotzorg zijn. Bovendien kun je op veel meer manieren je geld verdienen… maar jij hebt iets specifieks gekozen. Waarom? Misschien omdat je denkt dat daar winst te behalen valt, maar waarom dan? Waarom biedt jij je doelgroep zoiets speciaals dat ze daar blij van worden? Waarom ben je hier goed in? Wees heel specifiek!

Categorie: schrijftips & trucs

Recente artikelen

  • Opschepper!
  • Over ons-onzin
  • What’s in it for me?
  • Wie schrijft jouw persbericht?
  • Visie, missie en de hele meuk
  • Verstoppertje spelen – je fantasieteam
  • Kort, vet en groot!
  • Heb jij al je perscontacten op een rijtje?
  • Ben je een IK of een WIJ?
  • Ook een site van neef Piet?
  • Structuur van je site
  • Specifiek rijmt op uniek
  • Je website is geen kaartenbak!
  • Webtaal is spreektaal
  • Ken jij de dubbele doelgroep van je persbericht?
  • Liever grammaticale klunzigheid!
  • Gooi jij geld weg?
  • De puntkomma: da’s géén dubbele punt!
  • Koppelverkoop van je persbericht?
  • Persbericht: gratis publiciteit?

Werkwoordwinkel helpt je aan woorden die werken

Met pakkende copywriting, slimme content marketing-abonnementen en de tips, trucs en training om het zelf te leren. Wil je jouw bedrijf ook zo onder de aandacht brengen? Kom eens praten.

Contactgegevens

Werkwoordwinkel
Zuiderparklaan 313
2574 GB Den Haag
Zuid-Holland, Nederland
06 43063388
KvK: 50831615
info@werkwoordwinkel.nl
werkwoordwinkel.nl

Copyright © 2023 · Werkwoordwinkel: voor woorden die werken