Jouw Waarom is een belangrijk fundament voor een geslaagde websitetekst. Waarom doe je wat je doet? En waarom doe je dat op die manier? Bij alle webteksten die ik schrijf, zijn die vragen het belangrijkst in het intakegesprek. En zonder de antwoorden erop, kun je best wel een website volschrijven… maar dat wordt dan een site zoals alle andere… vol vaagtaal. Zo’n site levert nauwelijks iets op, omdat je de kans mist je te onderscheiden van je concurrenten. Daarom graven we vandaag ook hier even dieper…
Waarom doe je wat je doet?
En waarom doe je dat op die manier?
Beantwoord die vragen met je klant in gedachten. Verboden antwoorden: ‘om mijn eigen baan te creëren’, ‘om geld te verdienen’ en ‘omdat ik ontslagen ben’. Dat zal je klant een rotzorg zijn. Bovendien kun je op veel meer manieren je geld verdienen… maar jij hebt iets specifieks gekozen. Waarom? Misschien omdat je denkt dat daar winst te behalen valt, maar waarom dan? Waarom biedt jij je doelgroep zoiets speciaals dat ze daar blij van worden? Waarom ben je hier goed in? Wees heel specifiek!