Werkwoordwinkel

Wij geven je woorden die werken

  • schrijftraining
  • schrijftips & trucs
  • copywriting
  • content marketing
  • contact

Wat zit er in je kop?

28 december 2014 door Gabriella van der Linden

wat zit er in je kop

De SEO-specialist antwoordt: de kop, de titel van je eerste tekst, bevat een belangrijk zoekwoord.

En daarom gebruiken al jouw concurrenten dat ook – waardoor ze nauwelijks onderscheidend zijn. Als je per se een zoekwoord in je titel wilt: probeer creatief te zijn. Maak een originele kop MET een zoekwoord – iets dat prikkelt, voor mijn part zelfs een heilig huisje omschopt.

Over het algemeen: SEO is om van de zoeker een vinder te maken, een lander op je pagina, een passant voor je etalage. Meteen daarna neemt de pakkende tekst het over, en maak je er een lezer van. Heel vaak lukt dat niet met het zoekwoord – en da’s geen probleem. SEO is méér dan zoekwoorden. Je kunt prima compenseren – en gewoon bovenaan Google komen ZONDER zoekwoord in de kop.

Maar wat is dan een pakkende kop?

Ga uit van je ideale klant. Wat vindt deze pakkend, denk je? Wat zoekt-ie? Hij heeft een vraag, of een probleem. Geef het antwoord, of benoem de vraag – zorg dat hij herkenning voelt: JIJ begrijpt hem!

Categorie: schrijftips & trucs

Recente artikelen

  • Opschepper!
  • Over ons-onzin
  • What’s in it for me?
  • Wie schrijft jouw persbericht?
  • Visie, missie en de hele meuk
  • Verstoppertje spelen – je fantasieteam
  • Kort, vet en groot!
  • Heb jij al je perscontacten op een rijtje?
  • Ben je een IK of een WIJ?
  • Ook een site van neef Piet?
  • Structuur van je site
  • Specifiek rijmt op uniek
  • Je website is geen kaartenbak!
  • Webtaal is spreektaal
  • Ken jij de dubbele doelgroep van je persbericht?
  • Liever grammaticale klunzigheid!
  • Gooi jij geld weg?
  • De puntkomma: da’s géén dubbele punt!
  • Koppelverkoop van je persbericht?
  • Persbericht: gratis publiciteit?

Werkwoordwinkel helpt je aan woorden die werken

Met pakkende copywriting, slimme content marketing-abonnementen en de tips, trucs en training om het zelf te leren. Wil je jouw bedrijf ook zo onder de aandacht brengen? Kom eens praten.

Contactgegevens

Werkwoordwinkel
Zuiderparklaan 313
2574 GB Den Haag
Zuid-Holland, Nederland
06 43063388
KvK: 50831615
info@werkwoordwinkel.nl
werkwoordwinkel.nl

Copyright © 2023 · Werkwoordwinkel: voor woorden die werken