Je website moet zijn geld opbrengen. Je concentreert je dus op wervende tekst, die je klanten verleidt. En op een goeie structuur, zodat je klant actie onderneemt: je artikel koopt of contact zoekt. What’s in it for me gaat immers over jouw opbrengst? Mis. Het gaat altijd om je klant. Die wil binnen een paar seconden weten wat jij HEM gaat opbrengen. Jouw opbrengst zal hem een zorg zijn.
Binnen die paar seconden is hij nog niet geïnteresseerd in al jouw jaren ervaring, jouw scala van diensten of productgegevens. En heeft hij zeker niet het geduld te wachten tot dat o zo mooie filmpje geladen is waar je zo trots op bent. Hij heeft een probleem of een vraag. En in het eerste wat hij leest, moet hij het vertrouwen krijgen dat jij de oplossing hebt, dat jij hem begrijpt en dat het de moeite waard is verder te lezen.
(En nee, dat bereik je NIET door te schrijven ‘Wij hebben de oplossing voor uw probleem’ of ‘U kunt ons vertrouwen’ en ‘Wij begrijpen je’. Dat is luie-schrijvers-tekst. Verdiep je in je doelgroep, herken hun vraag en verzin het antwoord. En schrijf alleen dat laatste op)