Werkwoordwinkel

Wij geven je woorden die werken

  • schrijftraining
  • schrijftips & trucs
  • copywriting
  • content marketing
  • contact

What’s in it for me?

1 augustus 2015 door Gabriella van der Linden

regenboog pot goud

Je website moet zijn geld opbrengen. Je concentreert je dus op wervende tekst, die je klanten verleidt. En op een goeie structuur, zodat je klant actie onderneemt: je artikel koopt of contact zoekt. What’s in it for me gaat immers over jouw opbrengst? Mis. Het gaat altijd om je klant. Die wil binnen een paar seconden weten wat jij HEM gaat opbrengen. Jouw opbrengst zal hem een zorg zijn.

Binnen die paar seconden is hij nog niet geïnteresseerd in al jouw jaren ervaring, jouw scala van diensten of productgegevens. En heeft hij zeker niet het geduld te wachten tot dat o zo mooie filmpje geladen is waar je zo trots op bent. Hij heeft een probleem of een vraag. En in het eerste wat hij leest, moet hij het vertrouwen krijgen dat jij de oplossing hebt, dat jij hem begrijpt en dat het de moeite waard is verder te lezen.

(En nee, dat bereik je NIET door te schrijven ‘Wij hebben de oplossing voor uw probleem’ of ‘U kunt ons vertrouwen’ en ‘Wij begrijpen je’. Dat is luie-schrijvers-tekst. Verdiep je in je doelgroep, herken hun vraag en verzin het antwoord. En schrijf alleen dat laatste op)

Categorie: schrijftips & trucs

Recente artikelen

  • Opschepper!
  • Over ons-onzin
  • What’s in it for me?
  • Wie schrijft jouw persbericht?
  • Visie, missie en de hele meuk
  • Verstoppertje spelen – je fantasieteam
  • Kort, vet en groot!
  • Heb jij al je perscontacten op een rijtje?
  • Ben je een IK of een WIJ?
  • Ook een site van neef Piet?
  • Structuur van je site
  • Specifiek rijmt op uniek
  • Je website is geen kaartenbak!
  • Webtaal is spreektaal
  • Ken jij de dubbele doelgroep van je persbericht?
  • Liever grammaticale klunzigheid!
  • Gooi jij geld weg?
  • De puntkomma: da’s géén dubbele punt!
  • Koppelverkoop van je persbericht?
  • Persbericht: gratis publiciteit?

Werkwoordwinkel helpt je aan woorden die werken

Met pakkende copywriting, slimme content marketing-abonnementen en de tips, trucs en training om het zelf te leren. Wil je jouw bedrijf ook zo onder de aandacht brengen? Kom eens praten.

Contactgegevens

Werkwoordwinkel
Zuiderparklaan 313
2574 GB Den Haag
Zuid-Holland, Nederland
06 43063388
KvK: 50831615
info@werkwoordwinkel.nl
werkwoordwinkel.nl

Copyright © 2023 · Werkwoordwinkel: voor woorden die werken