Werkwoordwinkel

Wij geven je woorden die werken

  • schrijftraining
  • schrijftips & trucs
  • copywriting
  • content marketing
  • contact

Wie alles wil, eindigt met niets

28 december 2014 door Gabriella van der Linden

wie alles wil, eindigt met niets

Misschien wil je alles betekenen voor iedereen. Dat is teveel. Misschien ben je een starter, of een ondernemer in crisis, en ben je blij met elke klant… maar ook dat is geen reden om je tot elke klant te gaan richten.

In communicatie werkt het als je de taal spreekt die je doelgroep ‘pakt’. En elke doelgroep heeft een eigen taal, al is het soms maar een nuanceverschil. Door je op een te grote groep lezers te richten in je webtekst, ben je gedwongen vaagtaal te gebruiken… Je bent bijna verplicht in zendende taal te spreken, vol eigenschappen van je producten… en dat werkt niet voor succesvolle websites. De voordelen voor de lezer benoemen werkt simpelweg veel beter… maar zonder specifieke doelgroep zit je met een scala aan verschillende voordelen, waar je lezer het voor hem passende zelf mag uitpikken. Dat werkt niet.

Je zult specifieker moeten leren zijn. Wie alles wil, eindigt met niets.

Categorie: schrijftips & trucs

Recente artikelen

  • Opschepper!
  • Over ons-onzin
  • What’s in it for me?
  • Wie schrijft jouw persbericht?
  • Visie, missie en de hele meuk
  • Verstoppertje spelen – je fantasieteam
  • Kort, vet en groot!
  • Heb jij al je perscontacten op een rijtje?
  • Ben je een IK of een WIJ?
  • Ook een site van neef Piet?
  • Structuur van je site
  • Specifiek rijmt op uniek
  • Je website is geen kaartenbak!
  • Webtaal is spreektaal
  • Ken jij de dubbele doelgroep van je persbericht?
  • Liever grammaticale klunzigheid!
  • Gooi jij geld weg?
  • De puntkomma: da’s géén dubbele punt!
  • Koppelverkoop van je persbericht?
  • Persbericht: gratis publiciteit?

Werkwoordwinkel helpt je aan woorden die werken

Met pakkende copywriting, slimme content marketing-abonnementen en de tips, trucs en training om het zelf te leren. Wil je jouw bedrijf ook zo onder de aandacht brengen? Kom eens praten.

Contactgegevens

Werkwoordwinkel
Zuiderparklaan 313
2574 GB Den Haag
Zuid-Holland, Nederland
06 43063388
KvK: 50831615
info@werkwoordwinkel.nl
werkwoordwinkel.nl

Copyright © 2023 · Werkwoordwinkel: voor woorden die werken